„El Cuerpo” este un film cat se poate de clasic, daca nu chiar de moda veche. Actiunea se desfasoara subtil intre noir si thriller contemporan. Hitchcock ar fi gelos pe nenumaratele fluctuatii interesante si total imprevizibile ce apar pe durata filmului. Regia ii apartine lui Orio Paul, cel care a scris acum doi ani scenariul din „Los ojos de Julia”, film in care Belen Rueda juca rolul Juliei, iar care in „El Cuerpo” joaca rolul antipaticei Mayka.
Paznicul morgii fuge speriat printr-o padure, e noapte, ploua. Ajuns la sosea e lovit de o masina si intra in coma. Ulterior, politia descopera disparitia unui cadavru din morga. Sotul decedatei este chemat sa asiste investigatia de la fata locului. Va fi interogat de un detectiv al carui trecut va aparea cand si cand sub forma de flashback-uri. Sotul devine rapid suspectul principal, fiind banuit atat pentru moartea femeii, cat si pentru disparitia cadavrului. Aproape tot filmul se desfasoara pe durata unei singure nopti ploioase in cladirea morgii. Ambianta este cat se poate de sinistra si claustrofobica. Sotul va asista la tot felul de lucruri ciudate, si va tot mai paranoic: O fi vie sotia lui? Sau e fantoma ei? La randul sau, detectivul se intreaba si el: A murit in urma unui atac de cord? A fost omorata? Chiar a iesit din morga pe picioarele ei? Ucigasul a luat corpul ca sa ascunda dovada? Intrebari, intrebari…
Filmul reuseste, cu succes, sa pacaleasca spectatorul. Orice anticipare a evenimentelor este aproape imposibila. Singurul film cat de cat asemanator cu acesta ar fi „The Usual Suspects”. Scenariul este foarte bine pus la punct, si va tine spectatorul lipit de scaun pana in ultima clipa de dinaintea genericului. Nu incercati sa anticipati desfasurarea acestui film, savurati-l!